18.9.06

literatuur

Nu heb ik, ach, de filosofie,
geneeskunde en rechten en, o spijt,
daarnaast nog de theologie
lang bestudeerd, met noeste vlijt.
Hier sta ik nu, ik arme dwaas,
niets wijzer dan 'k al was, helaas.
'k Ben doctor, ben professor bovendien,
en houd nu al zo'n jaar of tien
bij hoog en laag, van vroeg tot laat
al mijn studenten aan de praat,
beseffend niets te kunnen weten;
dat heeft zich in mijn hart gevreten.
Goethe, Johann Wolfgang (2003): Faust. Oerversie. Vertaald door Ard Posthuma. Amsterdam.

Im VU-Boekandel gesehen und sofort für 8,95 Euro gekauft.

2 Weitere Beiträge:

Anonymous Anoniem schreibt:

dat wird zich in mijn hart vreten.

maandag, september 18, 2006 8:11:00 p.m.  
Anonymous Anoniem schreibt:

das war ich mit dem vreten ...

maandag, september 18, 2006 8:12:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Gehe zurück auf Start!